woensdag 10 november 2010

De dag dat ik mijn vrouw verliet

Gisteren was het weer zover, na een zware dag werken werd het me teveel en liet ik mijn vrouw achter. Ik nam mijn kleren, liet mijn trouwring achter op de kast, trok mijn schoenen aan. "Ik ben ermee weg" zei ik haar. Ze nam het redelijk goed op hoor,"tot straks" zei ze, "geniet van je loopje en wees voorzichtig!" "Zal ik doen!" Haar reactie was zoals altijd. Soms is het voor ik 's morgens voor dag en dauw vertrek, dan is het 's middags op een zondag of 's avonds na het werk. Het maakt niet uit voor haar. Zolang ik er maar van geniet EN voorzichtig ben. Meer vraagt ze niet van me. Want dat, mijn beste bloggertjes, is mijn vrouw nu eenmaal. Ze is niet alleen mijn trouwste fan, maar mijn grootste motivator, mijn grootste criticus, mijn alles. Want toen haar echtgenoot "moest" gaan lopen, kookte zij, ruimde ze de boel hier op en streek ze. Kloeg ze? Neen, dat doet ze nooit. En daarom mijn beste bloggertjes, doe ik hetzelfde dat Mark Remy (http://rwdaily.runnersworld.com/2010/10/national-married-to-a-runner-appreciation-day.html) heeft gedaan; een ode brengen aan mijn trouwste fan. Bloggertjes, ik hou van mijn vrouw, meer dan dat ik ooit van iemand heb gehouden. Ze steunt me, ze helpt me door een runner's-blues en ze motiveert me elke dag opnieuw. Daarom; liefste: ik zie je zo graag! Maar niet alleen mijn vrouw, ook mijn "fans", met Nele en nonkel Kris op kop. Gewoon omdat ze elkaar hebben gevonden tijdens een uur in de sneeuw te staan, terwijl hun neefje 'moest' lopen. Morgen is het wapenstilstand, misschien is het wel eens tijd om daar een nieuwe feestdag van te maken: de "nationale feestdag voor de partners, familie en vrienden van sporters" niet enkel lopers, maar ook degene die op maandagavond naar de BodyAttack gaan van Nicole. Ook voor zij die uren op hun fiets zitten in 't weekend omdat ze 'moeten' trainen.
Bedankt aan iedereen die lijdt onder mijn loopobsessie, dikke mercie aan de mensen die me altijd succes wensen alvorens ik naar een wedstrijd afzak. En aan de mensen die met een wedstrijd langs de kant staan om een glimp van hun favoriete loper op te vangen: jullie zijn onbetaalbaar! Voor jullie doen we het ook :)

Bedankt liefje, voor alles. Ik hou van je.

Tot blogs,

Timothy

1 opmerking:

  1. hoe romantisch !! wist ik niet dat je dat kon hoor! :) natomi :)

    BeantwoordenVerwijderen