zondag 14 november 2010

Wat een natte week!

hey bloggertjes van me!
Hoe loopt het daar? Bij mij liep het deze week echt geweldig. Ik heb me opgelegd om me aan het schema te houden, buiten vorige zondag; dan heb ik rust na 't Zilvermeer ingelast!
Zondag 7/11: normaal was het de bedoeling om nog een redelijk stevige training te gaan doen, namelijk
30 in Z1 + 20 in Z2-3 + 20 in Z1 + 10 in Z3-4 + 10 in Zg- maar dat zag ik echt niet zitten. En waarom zag ik dat niet zitten? Omdat ik niet naar de Coach heb geluisterd. Maar het was te leuk om samen met Sven te knallen in 't Zilvermeer. Hebben er maar een rustige dag van gemaakt; met de vrouw en de mama een trui gaan scoren, pitta gegeten en wat bijgebabbeld. Was weer even geleden dat we bij mijn ouders waren geweest. En voor een mama's kindje zoals ik is dat een ramp.
Maandag 8/11: rustdag
Dinsdag 9/11: Dit was een zware, lange versnellingen! 30 in Z1 + 45 in Z2 waarin 4 x 8 in Z3-4 p = 4. Dus 30min rustig inlopen, daarna 45min in zone 2 (HS tussen de 130-140) waarvan 4*8min in Z3-4 (HS >150) en met een pauze van 4minuten. In die vier minuten blijf je lopen in ee comfort zone, dus hartslag onder de 140 en gewoon uitlopen. Wel ik heb hier geknald! Een totaal van 13.68km op 1u13. Je moet rekenen dat je hoe dan ook al 30minuten tegen 6'30"/km loopt, dus daar loop je niet ver mee, maar die versnellingen, man man man! knalleuh! Het regende pijpenstelen, maar dat kon de pret niet drukken. Ik was na het werk gaan lopen, was rond 18u vertrokken.
Woensdag 10/11: rust
Donderdag 11/11: 45min in Zg-; dus op gevoel lopen, rustig aan en zien dat je jezelf niet voorbij loopt. Deze 45 heb ik niet gedaan omdat ik met mijn vrouwke naar Roermond wou gaan om te gaan shoppen en omdat ik mijn polar moest gaan halen. Niet te vergeten; ik moest die dag met de vroege shift komen werken. Dus zijn we om 17u aangekomen in Roermond en erna gaan eten in 't Kwadraat in Ekeren. Was een perfecte dag, eindelijk nog eens wat goei punten (en broeken) gescoord bij mijn vrouw. De laatste tijd doe ik niets anders dan werken, eten en lopen. Soms moet je dan maar eens een extra dag inlassen om je huwelijk in stand te houden.
Vrijdag 12/11: vrijdag is korte versnellingen dag: 30 in Z1 + 30 in Z2  waarin 8 x 30sec in Zg+  p = 2'30 dus 30min de harslag onder de 130, 30minuten in zone HS 130-140 waarvan 8*30sec knallen geblazen is, met een pauze van 2'30" na elke spurt. Op de laatste spurt na, want anders loop je weer te lang ;-). Op zich ben ik geen fan van korte versnellingen, maar ik zie er absoluut het nut van. You can't always get what you want. Dus 's morgens weer gaan werken, om 14u thuis gekomen, even bij mijn vrouwke in de zetel gelegen, loopkledij aangetrokken en gaan lopen. Dit werd dan ook de eerste test voor mijn polar. Wel, het loste alle verwachtingen zonder problemen in! De intervallen werden goed aangegeven met gepiep, de rust perioden ook, ik stond er versteld van hoe goed ik op gevoel kon lopen. Dus op een uurtje hebben we weer 10km gelopen. 's Avonds naar nonkel Kris en toekomstante Nele, gezellig etentje! Ons Nele had zelfs aan mijn dieet gedacht met het koken, is dat geen schatje! Voor de rest er gewoon een rustige avond ervan gemaakt. Maar we zijn op een normaal uur naar huis moeten gaan, want de dag erna liep de wekker weer af om 04u30.
Zaterdag 13/11: Vandaag moest ik voor de 3de keer op rij met de vroege komen... ik weet nu terug perfect waarom ik niet meer in shift sta! Het was zeer moeilijk om op te staan, maar eens je in de auto zit: dan valt het nog harder tegen :p Kristien moest naar Turnhout deze middag, dus kon ik direct na 't werk gaan lopen. 30 min in Zg-. Wel hier is blijkbaar iets mis gelopen merk ik net, wat ik ben 50min gaan lopen. Onderweg hoor ik ineens "A moeder" uit ne Audi komen. Ik denk gatverdomme, wie kan der hier hobooks? Het was Sven, die kwam net met zijn vrouw en schoonzus uit de sauna bij ons in Ekeren. Dus even aan 't babbelen geweest in de regen. Heb echt relax gelopen, was toch alleen thuis, naar niets te zien. Op die 50min heb ik 6.8km gelopen, dat is bijna stappen. Maar het deed zo'n deugd! Ik kan terug genieten van lopen de laatste dagen. Dat is dankzij Sven en de raad van Coach Rob Veer. Bedankt mannen daarvoor!
Na het loopje in bad gekropen met een Duvel, de Humo en StuBru op de radio. Soms moet het leven niet meer zijn dan dat. 's Avonds rustig een filmke gezien en genoten van de hemelse kookkunsten van mijn vrouw. Lekker light, maar voldoende vitamientjes! Omdat ik tijdens Garfield bijna in slaap viel, moest ik beloven dat ik niet vroeger ging opstaan voor te gaan lopen. Belofte maakt schuld
Zondag 14/11: Wat hebben de volgende nummers gemeen: Singing in the rain, Only happy when it rains, raining man? Al die nummers staan in mijn nieuwe playlist van duurloopjes en het regende vandaag gewoon ouw wijven! Gezien ik gisteren zo moe was, ging ik niet vroeger opstaan om te gaan lopen.Was vanzinnes om tegen acht uur op te staan en kilometerkes te gaan vreten. Nu was er een kater die daar wel wat roet in het eten kwam gooien! Om half zeven kwam onze Basil al aan de deur krabben, hebben em een paar keer verjaagd maar om zeven uur gaf ik de strijd op. Heb em eten gegeven en ben dan maar opgestaan. Geweldig e, je kan 1 dag per week uitslapen en dan zit je met een hongerige kater! Vandaag stond er een zondagloopje op het schema: 1h30 in Z1  waarin 20 in Z2-3 + 15 in Z3 + 10 in Z3-4  p = 20. Dus ik moest eerst opwaren in Z1, daarna 20min in zone 2-3 om daarna 20min pauze. Daarna 15min lekker lopen in Z3 en terug 20min pauze om daarna nog eens 10min me uit te persen in zone 3-4. Nu deze begreep ik niet goed, want je zit toch hoe dan ook 1u25 zonder dat je in Z1 opwarmt? Soms kan ik niet goed aan de schema's uit. Maar hier moet ik toch nog een raad voor vragen aan de coach. Het liep wel lekker, ben 12km gaan lopen maar ik was vergeten mijn iPhone op te laden, dus aan de kerk van Ekeren was het gedaan met muziek. Dan heb ik die laatste kilometer maar rustig gewandeld naar huis. Deed me wel deugd.
Deze middag moeten we met 't werk naar de CycloCross Hamme-Zogge naar Sven Nijs en cornuiten gaan kijken. En morgen, mijn beste bloggertjes, begint de werkweek terug opnieuw. Met andere woorden, we gaan 13 dagen na elkaar werken, whoehoe!

Tot blogs!

Flying Timo

3 opmerkingen:

  1. Amaai, knap schema deze week. En nog knapper dat je het allemaal hebt volgehouden.
    Ik was niet zeker dat je mij zou herkennen in de auto dus ik moest iets herkenbaars roepen en dan ook nog luid genoeg om boven je muziek uit te komen hé... Maar het was dan toch gelukt :-D
    Mijn blogje volgt deze namidag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie trainingen idd ! Worden dreamteamers niet meer gesponsord door Polar? in elk geval veel succes met je nieuw speelgoedje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Chris! Fijn dat je weer meeleest :) Andere jaren waren Adidas en Polar, maar dit jaar is het saucony en timex. Die timex en ik zijn geen goede vrienden. Het saucony gerief is beremachtig! Echt zalig gerief! Hebben niet alleen gewone looopkledij, maar ook compressiekledij!

    BeantwoordenVerwijderen