zondag 7 november 2010

hellow stranger!

man man man, het is ondertussen 2 maanden en 3 wedstrijden geleden sinds ik mijn blog heb aangepast! Gewoon een schande! Ik ga er terug een gewoonte van maken om 1 keer per week mijn blog aan te passen! Wat is er sinds 7 september allemaal gebeurd? Wel voor zij die het nog niet wisten; ik ben in het huwelijksbootje gestapt :) Voor de rest volg ik sindsdien het schema van Rob Veer en heb ik een achillespees onsteking. Door deze ontsteking heb ik een maand niet mogen lopen. Gevolg: in september had ik amper 37km gelopen. Maar vorige maand heb ik dat goed gemaakt! 158.69km gelopen in 14runs, dus gemiddelde run duurde dan ook 11.34km, wat niet niets is. Nu zijn we deze maand ook nog niet zo goed bezig, hebben nog maar 2 keer gaan lopen en zijn nog maar 19.45km ver. Het wordt tijd dat ik eens terug serieus ga trainen! Maar om terug de draad op te nemen; vanaf nu ga ik telkens bloggen over de voorbije week, zodat ik een overzicht kan behouden over mijn prestaties en over het Dream Team gebeuren.
Hier gaan we!
Dus beste bloggertjes; de voorbije week was echt een hel. We werken op 't fabriek nu 10u/dag en ook op feest- en zaterdagen. Ik heb moeite met thuis te komen en dan nog mijn loopschoenen aan te trekken. Het steekt me gewoon tegen, punt ander lijn. Ik heb dan ook aan de alarmbel getrokken bij coach Rob. Het gaat niet meer, ik heb deze week rust ingelast! Want ik loop me kapot. Antwoord van de coach; goede keuze, sterker nog; als je je niet goed voelt bij de trainingen moet je dan ook even rusten, toch af en toe.
Overzicht van deze week was dan ook zeer pover. Normaal gezien had ik dit moeten lopen:
Zondag 30/10:  30 in Z1 + 15 in Z2-3 + 20 in Z1 + 10 in Z3-4 + 5 in Zg- (overgeslagen)
Maandag 01/11: Rust
Dinsdag 02/11: 30 in Z1 + 45 in Z2 waarin 4 x 8 in Z3-4 p = 4
in mensen taal: 30min in zone 1 hartslag (heel rustig) 45min in zone 2 waarvan 4*8min in zone 3-4 met rust van 4min. Voor iedereen dat een beetje kan tellen, begrijpt dan ook dat hier iets niet klopt. We hebben dan maar gewoon zot gedaan en 4 keer lange versnellingen gelopen: totaal was dan ook 9.52km.
Woensdag 03/11: 45min in zg- (zone gevoel min, dus je moet kunnen babbelen tijdens het lopen) Rust ingelast.
Donderdag 04/11: rust
Vrijdag 05/11: 30 in Z1 + 30 in Z2 waarin 8 x 30sec in Zg+ p = 2'30
Dus weer eens 30min in Zone 1 daarna 30min in Zone 2 met 8* korte versnellingen in zone gevoel + (met ander woorden, alles geven wat je hebt) en 2'30" recuperatielopen zodat de hartslag terug sterk daalt. Deze heb ik ook overgeslagen, moesten gaan eten en ik had geen zin om die dag om 05u op te staan om te lopen.
Zaterdag 06/11: 45 min in zone-. Deze hebben we vervangen door 45min kei hard knallen met Sven op de Zilvermeerloop. Resultaat; de 10km op 45min en 11 seconde. Wat dan ook mijn 2de beste tijd ever was. We waren wat teveel achteraan gestart; lees HELEMAAL achteraan. Gevolg was dan ook dat we de eerste ronde heel de tijd moesten zigzaggen tussen het volk. Ik heb die eerste ronde kop getrokken en serieus van jetje gegeven. Maar Sven volgde me dapper. De tweede ronde nam hij over en zaten we lekker onder de 11min/ ronde van 2.5km. We bleven eigenlijk redelijk constant lopen. Maar de vermoeidheid van de voorbije dagen stak de kop op, bij elke pas werden mijn benen zwaarder en zwaarder. Ik had het gevoel dat ik niet vooruit geraakte en in ronde die wou ik de kop terug overnemen van Sven. Maar daar dachten mijn benen anders over; ik verloor terrein ten opzichte van Sven, heel veel terrein. De laatste ronde heb ik me uitgeperst als een citroen en de laatste 300meter heb ik dan de kop getrokken zodat Sven even kon aanpikken. Maar zijn fut was eruit, als je 7km de kop trekt, dat eist zijn tol. Uiteindelijk was zijn tijd 45.18 wat absoluut een mooie tijd was. We gaan in Lier revanche nemen. Of toch proberen.

Over Lier gesproken! We gaan er met het dream team de eerste Lyra Natuurloop lopen; 16km! Jippie! Ik was al wel ingeschreven voor de 10km, maar heb dan voorgesteld aan Ramiro om mijn inschrijving over te boeken naar de andere loop van 10 mijlen.
Goed, sebiet nog wat gaan winkelen en daarna lopen! Maar dat is voor volgende week!
tot loops!

3 opmerkingen:

  1. Als je sneller wil worden op de 10 km , moet je eerst de 5 km aanpakken ! Door je drukke bezigheden is dat mischien een betere optie ! Minder trainen of toch minder lang maar wel aan een constante !!
    Bespreek je mogelijkheden met rob.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens aan he's back! Ik ben content dat je de tijd hebt gevonden om nog eens te bloggen. Eén keer per week is doorgaans goed te doen hoor. Zo kan je je eigen online dagboek bijhouden waarin je al je frustraties en overwinningen kwijt kan ;-)
    Oh ja, voor ik het vergeet: ik heb die Runners World van vorige maand nog liggen. Ik zal hem bij diene S1 Footpod leggen. Dan moeten we nog eens afspreken hé. Ik ben trouwens mijn drinkbus in uwe rugzak vergeten. Maar daar is geen haast bij: bussen genoeg...
    't Was echt ne kei-toffe dag gisteren. Misschien zoals Mario zegt binnenkort eens proberen vlammen op de 5 km hé? Ik weet wel wat je er over denkt maar zoals altijd zal hij ook hierin wel gelijk hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is er facebook om via een omweg te kunnen reageren !!
    Dat schema van Rob lijkt wel chinees, dan is dat van mario toch wat makkelijker te ontcijferen zenne ;-)
    Mooie wedstrijd gelopen trouwens! Ik volg al enkele jaren het dreamteam van RW en miste dit jaar hun blogs. Bij deze heb ik er via sven toch al eentje teruggevonden ;-)
    Enne, toch niets tegen 5km-wedstrijden ? Da's pure fun jong, en 'maar' 5 kilometerkes afzien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen