zaterdag 13 november 2010

Polar RS800CX

Yes yes yes!!!! Ik heb em! Mijn allernieuwste speelgoedje is binnen! De Polar RS800CX met S3 footpod! Eindelijk een hartslagmeter met afstands- en snelheidsweergave! De reden dat ik zo over de rooie heen ben, mijn beste bloggertjes, is dat ik al maanden twijfel om dit mooi stukje technologie in huis te halen. Waarom; de prijs. Nieuwprijs is 475€ voor deze horloge met afstandsmeter. Als je er de G3 GPS ook nog bij wil, betaal je direct meer dan 500€. Gezien ik de laatste weken 6/7 dagen, feestdagen en zaterdag inc, werk en die 6 dagen dan nog meestal 10u werk, moest ik van Kristien beloven dat ik eindelijk die verdomde horloge ging halen. Maar ergens schuilt er een Jood in mij. Ik kan niet veel geld uitgeven aan dat soort hebbedingentjes. Omdat ik ook de laatste maanden merk dat ik nood heb aan een snelheidsweergave onderweg, ben ik op de markt eens gaan kijken wat er allemaal was. Je hebt uiteindelijk maar 2 spelers op die markt die noemswaardig zijn; Polar en Garmin. De Garmin 405 heeft lang bovenaan mijn lijstje gestaan. Het grootste nadeel; de batterij. Horloge gaat maar 8u mee en dan moet je dat ding in de oplader flikkeren. Dus met andere woorden; je kan het niet dragen als normale horloge. De kostprijs is, net als die van Polar, schandalig duur: +/- 400€. Dus dan heb je zo een duur horloge en dan kan je er nog niet eens in de dag mee showen. Toen ik de RS800 in mijn handen kreeg, wist ik het meteen; dit wordt het! Alleen, daar is de gierigaard weer, ik betaal zoveel niet voor een horloge. Hoe mooi die er ook uitziet.

IMG_0105.JPGMaar ik zou mezelf niet zijn als ik daar geen oplossing voor zou hebben: Ebay! In Alken (HET Limburg) had er iemand geen nood meer aan zijn polar met S3 footpod. Hij mocht weg door opbod. Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ik em voor 125€ mocht hebben (ik had er 175e voor over), maar de aanbieder wist me te vertellen dat hij de Polar niet onder de 200€ weg doet. Dus moesten we bieden. Ik heb de biedingen afgewacht tot de laatste 2 uur voor ik bood. Gevolg; om 16u stond de polar nog op 105€. Daar heb ik dan als maximaal bod 150€ geboden. Een half uurtje later stond het op 125€. Dus heb ik mijn maximumbod verhoogd tot 175€ en ja hoor, voor 167.50€ was ie van mij! Woensdag zijn we hem gaan halen en hij zag er perfect uit! Geen krasje op de horloge, alles mooi in de doos. Kristien is gisteren dan nog een batterij gaan halen voor de footpod en dus kon ik er gisteren ook aan beginnen. David vroeg me of ik de G3 erbij had gekocht. Ik vind dat persoonlijk een overbodig gadget, aangezien ik met mijn iPhone train en daar de GPS functie van gebruik. Waarom dat ik hem heb gekocht was zijn volgende vraag. Wel heel simpel bloggertjes; de manier van trainingen ingeven in de polar protrainer is gewoon super easy! Plus dat ik ook nog eens onderweg kan zien hoe snel ik loop, mits een kleine afwijking. Maar die kan je dan ook wegwerken, door softwarematig de afwijking in te geven. Minpuntje; alles gaat via IR, halow! We leven wel in het jaar 2010 e!

Hier een overzichtje van de trainingssoftware:

 

kalender.jpgvoorbereiding.jpg

Dit is de voorbereidingsfase. Links zie je een kalender waarbij je per dag je trainingsschema kan in vullen. Rechts is de training zelf. Je geeft in hoe snel of in welke hartslagzone je wil lopen, hoe lang en of je dat wil herhalen. In dit geval waren het korte versnellingen. Dus eerst 30min in zone 1, daarna 8x 30sec op 80-90% van je max harslag met een pauze van 2.5min (terug zone 1 a 2) en dan nog 6 minuten uitlopen. Je kan ook kiezen wat je laat herhalen. Er zijn superveel mogelijkheden met deze software!

Na de training kan je rustig al gegevens bekijken:

na training.jpgmeetgegevens.jpg

 

Links geeft je een beknopt overzicht waar de afstand, gemiddelde snelheid, gemiddelde hartslag etc op staat. Rechts is de grafiek die je alle mogelijke info geeft die je maar kan bedenken. Ik moet hier nog wat aan uitzoeken, maar dat zal wel gaandeweg zijn.

Het gene dat me wel opviel, is dat ik mijn zones en snelheid tijdens die zones redelijk goed kon inschatten. Ik ben eens benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen. Morgen krijgen jullie een verslag van deze week!

 

Keep on running!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten