maandag 23 mei 2011

De 3de Abdijentocht

Het is een traditie, het is een ode, het is een verslaving! Er zijn momenteel nog maar 2 wedstrijden die ik al 3 keer heb gelopen; Kermisloop in Putte en de Abdijentocht. De Kermisloop wordt dit jaar mijn 4de keer. Het is raar dat iemand die routine schuwt en een hekel heeft aan routine, toch telkens "the finest runs" herhaalt. Mijn 3 favorieten zijn;
1. Adbijentocht Averbode-Tongerlo: een stadsjongen door de natuur; you get the point
2. Kermisloop Putte: mijn eerste wedstrijd. Enorm gezellig, vleugje nostalgie!
3. Antwerp 10miles: ik ben een chauvinist en nog geen klein beetje ook niet!

De abdijentocht en ik hebben nogal een geschiedenis. Eenerzijds heb ik de eerste keer de  abdijentocht van Tongerlo - Averbode gestrompeld op 1u20. Had toen een beetje last van een gekneusde teen (lees ik liep kreupel). Het jaar erna heb ik er harder gelopen dan ooit tevoren; 1u13. Dat schol 7minuten! Dit jaar was het met mijn buddy Sven. Zoals al eerder verteld gaat dit om serieuze zaken; namelijk Duvels! Maar dit jaar was het anders. Ik had eigenlijk geen goesting om hard te lopen, ik wou deze keer gewoon genieten. En genieten heb ik gedaan! Stof gevreten ook trouwens, maar soit. Het parcours is zalig, gewoon rustig crossen door de bossen en aankomen aan de abdij van Averbode. De aankomst gaat stijl bergop; dus die laatste kilometer moet je nog even bijten. Eindelijk kom ik door de creme-gelacekes straat gevlogen en normaal gezien loop je recht op de finish. Het moment dat ik aan de finish van 2 jaar geleden dacht aan te komen zag ik het bordje "nog 1km" WTF?!? Dat kan zo hard niet! Jawel hoor! Nu nog een rondje rond de vijver en in 1u18min59sec kwam ik aan. Geen top tijd, maar wel 250% genoten en dat had ik veel eerder moeten doen.

De rest van de week is niet het vernoemen waard, maar mijn laatste blog als 27 jarige moest in functie staan van mijn favoriete wedstrijd... ever!

Tot volgende week bloggertjes!

1 opmerking:

  1. Gelukkige verjaardag makker! Ik wens je een jaar vol met liefde, veel sportieve hoogtepunten, vrij van bessures, ...

    BeantwoordenVerwijderen