zondag 15 mei 2011

Een zeer intressante week!

Zoals beloofd; een nieuwe blog!
Het was een heel intressante week met een leuke plotwending op 't einde!

Maandag was een rustige duurloop die ik normaal zondag had willen doen. 16km tegen 6min/km. Kristien moest die dag naar 't ziekenhuis en na een gezellig terrasje in La Douce (aan de kathedraal) had ze besloten om mee te gaan met de fiets. Na 12km gaf mijn batterij het op van mijn gsm, gevolg is dat ik vrijdag waarschijnlijk rustig nog 5km ga lopen. Maar het was genieten om samen met mijn vrouw op pad te zijn. Zij mag dan niet graag lopen, het fietsen ging haar wel goed af! Natuurlijk moest ik nu echt wel voorzichtig zijn :)
Dinsdag was een rustdag, al een geluk, want we gingen naar Brankco en daarna naar de schoonpappie, dus geen tijd om te gaan lopen!
Woensdag was het fartlek training. Dat houdt in: 2km inlopen 10x(100m à 25sec op een brug omhoog lopen, 1min rust (lees naar beneden wandelen)) en uitlopen. Fartlek is een intensieve krachttraining waarvan je hoopt dat ze snel gedaan is, maar terwijl ook uitkijkt naar de volgende keer... nadat je jezelf 10 keer op en neer hebt laten gaan, ga je een wisselloopje doen van 6*500m tegen 4'20"/km en 500m loslopen. Het is een heerlijk dansje dat je doet, maar het liep niet lekker, ik had enorme moeite met de tijd te respecteren. Maar Mario had me gezegd dat je moest proberen de tijd te halen, maar nooit sneller te lopen dan dat. Als je sneller zou lopen, ga je blessures lopen. Dat is net niet de bedoeling!
Donderdag zoals elke week liep ik vandaag niet. De geplande training heb ik verschoven, gezien ik met mijn collega's pintjes ben gaan drinken. Kwestie van niet onverantwoord te doen.
Vrijdag deze avond pintjes gaan drinken met mijn nieuwe collega's. Kwestie van voldoende koolhydraten op te doen voor de dag erna!
Zaterdag was het eindelijk zo ver; de 8ste Rivierenhofloop. Ik had me ingeschreven met de Total Running Club, dus was ook present in Total outfit. Eigenlijk had ik niet veel zin in deze wedstrijd. Richttijd was ongeveer 47minuten. Twee jaar geleden liep ik daar mijn PR dat meer dan 1jaar heeft blijven staan; 45:37. 's Morgens was onze Sven al redelijk zwaluwachtig! Want hij ging voor de 5km onder de 20minuten. Voor de gene die niet zo snel kunnen rekenen; dat is 16km/h gemiddeld! Toen we elkaar aantroffen in Deurne, was hij niet minder zenuwachtig! De start van de 5km duurde enorm lang, de politie moest nog het parcours vrijgeven. En toen vertrok; gelijk ne bliksem; El Svenno! Tegen de 16 minuten kwam de eerste eraan gevlogen: 16minuten 36sec op de 5km = 18km/h! Wat op zich wel heel netjes is! Sven kwam er 4min later aan, tegen 20min 20sec. Wat een gigantische topprestatie is!

Een half uur later was het mijn beurt. Ik had 1. geen verwachtingen, 2. eigenlijk niet zoveel zin om de 10km te lopen. Maar op die moment besef je wel dat je het ongelooflijk leuk vindt. Ik was aan de start opvallend rustiger dan anders: hartslag van ongeveer 80bpm. En toen werden de Duivels ontkentend. Ik ben veel rustiger gestart dan dat ik anders zou doen. Nooit hoger dan 4:30/min. Volgens mijne Polar, die een afwijking heeft van... pfff ik wil er niet meer over nadenken ;-) De laatste bocht, na de 2de watervoorraad hoorde ik iemand zeggen "nog 1.5km". En toen dacht ik what the bleep! Ik was nog geen 36minuten onderweg! Dat wil nog zeggen dat ik nog 9minuten had om te finishen? Dat kan gewoon niet! Maar toen heb ik bewust aangepikt (en hem nog voorbij gestoken ook) en gelopen, tot ik dacht nu kan ik echt niet meer. Toen ik de piste opdraaide zag ik 42min staan... fuck man, dit is hard! Gas gegeven en uiteindelijk op 43min en 2 seconden aangekomen... dit is gewoon te gek voor woorden. Ik geloof op dit ogenblik nog steeds niet dat het 10km was; omdat mijn gps ook flipte en maar 8.5km aangaf. Maar hieronder de enige echte waarheid:

uitzinnig was ik gewoon... Mijn PR verbroken... man man man!
Sven en ik hebben achteraf genoten van een welverdiende Duvel. Brothers in arms.
Zondag ging ik normaal nog 14km lopen, maar had geen zin en wat last van mijn achillespees. Dus ik ga proberen die nog wel ergens in te halen.

Volgende week meer; wanneer ik wel eens aan een dieet zou kunnen beginnen en misschien terug kom van Cloud nr 9!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 opmerking:

  1. Stevig gelopen kerel! Knap gedaan.
    Volgend jaar doe ik mee de 10 want de 5 is eigenlijk niet mijn favoriete afstand...

    BeantwoordenVerwijderen