maandag 30 mei 2011

Een eigewijze week!

Na een wedstrijd moet je rusten, dat hoort nu eenmaal zo. Deze keer hebben we die raad niet in de wind geslagen, maar het kriebelde toch heel hard!
Het heeft een heel rare week geweest, een week waar ik niet goed van wist wat ik wou doen. De ene moment wou ik gaan lopen, de andere dag wou ik niet liever dan in de zetel te blijven hangen.
Dit is dan ook maar een heel summier overzicht van vorige week, want er is niet veel te vertellen. Woensdag krijgen jullie het overzicht van deze maand, ik weet het; ik verwen jullie nogal eens! :-)
Maandag: rustdag
Dinsdag: was mijn verjaardag. Vorig jaar liep ik toen in Kortrijk, maar deze keer moest ik naar de les en ’s avonds had mijn vrouwke een fantastische maaltijd voorzien. Dus de ingeplande rust was zeker niet moeilijk te respecteren.
Woensdag: het beloofde een mooie dag te worden en dat is het ook geworden! Vandaag 10km rustig loslopen op het programma. Uiteindelijk zijn het er 9.72 geworden en heb er enorm van genoten ook!
Donderdag: Zat er een wisselloopje in; 12km aan 1 km loslopen en 2 km tegen 4,45 - 5 min /km en dit afwisselen over de hele afstand. Maar omdat ik te laat thuis was en eigenlijk geen hol zin had in mijn loopschoenen heb ik deze training gelaten voor wat ze was. Deze wordt nog wel ingehaald, liefst nog deze maand (lees; maandag 30/05)
Vrijdag: rust op het programma. Nu weer was dat niet moeilijk te behalen. Het heeft een zware week geweest. Waardoor ik blij was dat ik op vrijdag met mijn vrouwke in de zetel kon hangen en niet aan teveel te denken!
Zaterdag: fartlec!!!! 2 km in en uitlopen / 10 x 100 m tegen een heuvel of brug lopen tegen 25 sec met 1 min rust / 1 km loslopen en 8 x 500 m tegen 4,20 min/km met 500 m loslopen tussen. Dit was op zaterdag weer een klein feestje; een minifuifje voor maxiplezier! Alleen had ik misrekend; had gedacht dat dit 14km was, maar het is maar 11.82km geworden. Maar afzien was er deze keer niet bij, ik heb er van genoten om nog eens lekker wild te gaan.
Zondag: is van oudsher oudersdag. Gezien ik een loopje van 12km a 5:45 mocht placeren, had ik het gedacht om van Ekeren naar Hoboken te lopen en dan ineens gewoon 21km te gaan lopen. Rustig aan, relax en muziek meenemen. Een mens kan soms van kleine dingen genieten. Na 2u07min heb ik de 21.5km gelopen. Eigenlijk was het meer een rustig duurloopje waar ik ontzettend van heb genoten. Soms moet je wat eigenzinnig zijn en je hobby niet te serieus nemen. Deze week was zo een week waarbij ik niet 100% mijn schema volgde, maar wel mijn goesting deed!

Tot woensdag bloggertjes, om een nieuwe runnersblog!

1 opmerking:

  1. Schema's zijn handig om wat afwisseling in je training te krijgen maar we zijn nog altijd geen professionele lopers (ikke toch nie in ieder geval) en het belangrijkste is dat we er van kunnen genieten. De ene week kan een mens al wa meer dan de andere...
    Gij zijt goe bezig Van Goethem!

    BeantwoordenVerwijderen