maandag 2 mei 2011

Knokke 10km

Guess who's back; back again: PacificRunner is back, back again!
Het is schandalig lang geleden dat ik nog heb geblogd; waarom: ik had niets zinnig meer te zeggen. Heb een zware lopersblues gehad de voorbije maanden. Niets kon me motiveren, zelfs geen weddingschap over een Duvel met Sven kon me motiveren. Erg raar. Er zijn volgens mij gewoon teveel zaken gebeurd de voorbije maanden in ons dagelijks leven dat lopen geen prioriteit meer heeft. Wat is er sinds 24 januari allemaal op wedstrijd gebeurd?
- 06/02: Hivernales 20k: 1u44min -> wedstrijd om NOOIT meer te doen; slechte organisatie!
- 19/02: Lyra IV 10.6k: 0h52min26s -> Miezerig weer, maar toch een leuke Lyra
- 19/03: Lyra V 10.6k: 0h49min47sec -> had exact 4 weken niet gelopen maar toch een goede tijd vond ik.- 27/03: Zandvoort Crcuit Run 12k: 0h59min25sec -> lopen is de ideale manier om een kater te verjagen, maar het was een IMMENSE kater. Heb wel zalig gelopen met Koen en Gwendolyne. Man man man, wat een leuk terug zien! Spijtig dat onze Nederlandse collega's er niet waren.
- 21/04: Ten Miles Antwerpen 16.2k: 1h23min27sec -> Miljaar ik heb daar zoooooo hard aan mispakt. Dit was de eerste van de weddingschappen om de Duvel. De Duvel is een paradepaardje, geen doel op zich. Hoewel, ik laat mij niet graag de broek afsteken door iemand die nog niet zo lang traint met Mario ;-) neen, Sven heeft daar een prachtige tijd neergezet, 1u15min! Ik hoop volgend jaar terug op het niveau te zitten van vorig jaar. Dit jaar was het gewoon geen zicht: 8kg zwaarder, dus ook 8minuten trager dan vorig jaar. Die 20 op de teller zien staan was gewoon erover. Tactiek voor volgend kaar: 20kg lichter = 20 min sneller moehahaha :)

En dan was er gisteren de 10 van Knokke. eigenlijk de K|\10Kke. Voor mij was dit een volslagen nieuwe loop. Vorige week was ik dan ook al een paar keer 5K gaan lopen, want het werd tijd dat ik terug in actie schoot. Gisteren was het dan zo ver, 10.2k, richttijd: 47-48min. Geen toptijd, maar de weegschaal zegt nog steeds 82kg, dat is nog altijd 6kg tov vorig jaar. Gevolg van teveel drank en te weinig beweging. Er moet nu resuluut iets veranderen. Als ik de dodentocht in augustus wil uitwandelen, moet ik proberen terug op 75kg te zitten. Elke kg die je meer moet meezeulen is een marteling na 75km...
Maar terug naar gisteren. Knokke was fantastisch! Ik had nooit kunnen/willen geloven dat het zo een mooie stratenloop kon zijn. Maar Knokke had het allemaal! Mooie omgeving, zowel door de straten, langs Zoete, over de dijk! Maar het was beestig warm! Alles was in de volle zon en dat voel je gewoon na 3 a 4km al, na 8km zweet je jezelf gewoon kei hard kapot! De uitslag was dan ook navenant maar een terrechte uitslag gezien mijn tammigheid op trainingsvlak! 49min24sec. Maar ik heb er terug de klik gevonden om te lopen. Coach Mario zijn schema zit er voor deze maand volledig opgeladen; ik zou deze maand meer km's lopen dan dat ik al heb gedaan in 't voorbije jaar = kick ass!
Dus lieve lezers: het is zover: Timo = back. Volgende afspraak = zondag 8 mei om een nieuwe blog!

1 opmerking:

  1. Nice to have you back dude! Het was eenzaam op de Pacific runner ;-(

    Er staan vanaf nu een reeks enorm toffe wedstrijden op het programma, dus het is de perfecte moment om opnieuw er in te vliegen. Ik stel voor dat we de komende maanden gaan vlammen!!

    Yeah :-D

    BeantwoordenVerwijderen