dinsdag 24 augustus 2010

ochtenstond

Geeft goud in de mond? Jakkes, goud kan niet lekker zijn!

Gisteren moesten we naar mijn schoonvader en zoals altijd: Duvel-time! Ik had me zo voorgenomen om niet meer te drinken in de week. Dus met andere woorden, niet meer drinken tot het weekend van de 3de september. Kcal moeten eraf getraind worden en snel, als ik nog in die medium in wil raken in Egmond.

Deze morgen liep de wekker om 6u af, ofwel zou ik met de fiets naar het werk gaan ofwel zou ik een tourtje van 5km gaan lopen.

Om 06:06u besliste ik pas; ja ik ga lopen. 5km, dus dat wil zeggen een kleine 5 min/km, dus 25 minuten. Heel rustig, gewoon ’s morgens mijn favoriete rondje doen.

Mijn achillespees deed lastig, maar het ging lekker. De straat uit, hup voorbij de Europese school, de brug over (auw!) voorbij de Clou en hupake in Hof De Bist. Twee rondjes op een verzorgd zandpandje, terug de brug over, Europese school voorbij, de straat in en op 200m van thuis klonken de verlossende woorden “Congratulations, you reached your goal of 5 kilometers, you may end the work out by pressing the menu button.”

Dit is mijn rondje, dit rondje doe ik graag, zelfs 15km aan een stuk. Ik heb eens geprobeerd dat rondje in de omgekeerde richting te doen en het ging niet. Ik had geen controle over de situatie, toen begreep ik pas hoe een gewoonte beestje ik eigenlijk ben. Lopen geeft je inzichten, daarom hou ik zo van hard lopen, heel hard lopen. Wanneer er iets is waar ik even geen raad mee weet, trek ik mijn loopschoenen aan en loop ik net zolang tot ik het antwoord ken. De ene moment is dat op ’t einde van de straat, de andere moment is dat mijn favoriete rondje een keer of 5 doen.

Gisteren nog mijn overzichten ingevuld voor Rob Veer, ben nu eens benieuwd naar mijn persoonlijk trainingsschema. Coach Mario maakte in de tijd mijn loopschema en dat was zalig. Het was heel zwaar, maar dat was ook nodig als je iets wil bereiken. Nog 10 keer slapen en het is zover… jippie!

Vanavond een BBQ’ke bij Leen en Kevin, als dat maar goed komt. Ik ga trachten enkel water te drinken de komende weken, om te voorkomen dat ik tijdens een training, de man met de hamer tegen kom. Na 1100km ben ik nog steeds benieuwd wat die befaamde runner’s high is, misschien op de halve marathon van Egmond?

 

Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten